برگزاری مراسمِ عروسی دست جمعی ۳۷ زوج جوان در ولایتِ هرات.

در اولین مراسمِ عروسی دسته جمعی که از طرفِ بنیادِ خیریۀ حاجی محمد ابراهیم حبیب‌یار به تاریخ ۱/۵/۱۳۹۶ هـ. ش. برگزار شد ۳۷ زوجِ جوان اشتراک داشتند. این مراسم با حضور ۳۰۰۰ مهمان، اعم از زن و مرد، و با حضورداشت علمای کرام، رؤسای دوایر دولتی، شخصیت‌های خَیِّر، تاجران ملی، بزرگان شوراهای مردمی، جوانان و خانواده‌های زوجین در تالارِ ممتاز محل و در فضای مملو از خوشی برگزار گردید.

مراسم با تلاوتِ آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید. سپس سخنرانان، هر کدام به نوبه خود، روی مشکلات جوانان و رسم‌ و رواج‌های کمرشکنِ عروسی‌های رایج در کشور، صحبت نمودند. در این مراسم، بعد از صرف میوۀ تازه و غذای چاشت،  برای هر زوج لوازمِ خانگی‌ به ارزش ۶۰۰۰۰ افغانی به عنوان جهیزیه مساعدت شد. سرانجام این مراسم، با دعای خیر به پایان رسید.

لازم به یادآوری است که این ۳۷ زوج، بعد از جستجوی دقیق، شناسایی و برای این مراسم انتخاب شده بودند؛ چراکه ایشان از جملۀ کسانی بودند که توانایی برگزاری مراسم عروسی خود را نداشته، واقعاً مستحق بودند. ناگفته نماند که قبل از مراسم، برای هر زوج، به منظور دعوت پنجاه تن از اقارب، کارت دعوت توزیع گردیده بود.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.